ОЦІНЮВАННЯ МОНОЛОГІЧНОГО МОВЛЕННЯ
(усний
переказ прослуханого чи самостійно прочитаного тексту)
самостійність, активність - мовленнєва і загальна.
Рівень
|
Бал
|
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
|
|
1
|
2
|
3
|
|
І - початковий (пасивний)
|
1
|
Прослухане
чи прочитане учень переказати не може, на запитання до змісту відповісти не
може, повторює або перше, або останні слова останнього речення; не знає, про
що прочитав чи прослухав; допомогу у вигляді запитань, наочності, інших стимулюючих
засобів не використовує, байдужий до змісту тексту, потребує постійної
допомоги 3 боку вчителя.
|
|
2
|
Учень
відтворити зміст прослуханого чи прочитаного не може, на запитання не
відповідає, допомогу не використовує, пасивний, байдужий до змісту тексту,
потребує постійної допомоги з боку вчителя.
|
||
3
|
Учень
відповідає на запитання до змісту прослуханого чи прочитаного простими
непоширеними реченнями, зміст яких свідчить про елементарні уявлення про
предмет мовлення, допомогу у вигляді навідних запитань не сприймає,
пасивний,
байдужий, потребує стимулу до діяльності та контролю з боку вчителя.
|
||
II - середній
(репродуктивний)
|
4
|
Учень елементарно орієнтується у змісті предмета
мовлення, але структури тексту під час переказу не дотримується, не розуміє
причинно-наслідкових зв'язків, під час переказу порушує лексико-граматичну
сполучуваність, допомогу у вигляді навідних запитань та ілюстрацій сприймає
при постійному контролі з боку вчителя, речення монотонні, непоширені,
аграматичні, прості; пасивний, потребує контролю за діяльністю, стимулу до
роботи.
|
|
5
|
Структура монологічного висловлювання порушена
(учень намагається переказати епізод або будь-яку частину змісту, що
запам'ятав, не пов'язуючи їх зі змістом тексту загалом), часто спостерігається
порушення лексико-граматичної сполучуваності, не дотримується норм
орфоепії, не розуміє причинно-наслідкових зв'язків, мова монотонна, потребує
контролю за діяльністю, стимулу до роботи.
|
||
6
|
Структура висловлювання
порушена, учень не дотримується причинно-наслідкових зв'язків,
спостерігаються лексико-граматичні порушення, тема не розкрита, головна думка
не висловлена, говорить монотонно, речення аграматичні, допомогу у вигляді
навідних запитань та ілюстрацій сприймає частково, самостійно за допомогою
плану переказувати не може, потребує систематичного контролю з боку вчителя,
до роботи ставиться байдуже.
|
||
III - достатній (репродуктив-но-продуктивний)
|
7
|
Учень намагається розкрити тему
висловлювання, але причинно-наслідкових зв'язків не дотримується, головну
думку розкрити не може, спостерігаються порушення граматичної
сполучуваності, не дотримується норм орфоепії, мова монотонна, речення
аграматичні, прості, незавершені, часто повторює одні й ті самі слова,
структура висловлювання порушена, часто спостерігаються повтори вже висловленого;
допомогу у вигляді навідних запитань чи ілюстрацій сприймає, до роботи
пасивний, самостійності не виявляє, потребує стимулу та контролю з боку
вчителя.
|
|
8
|
Учень в основному дотримується
структури висловлювання, але причинно-наслідкових зв'язків не розуміє, переказати
текст з проникненням у його зміст не може, спостерігаються порушення
граматичної сполучуваності, відхилення від норм орфоепії, мова монотонна,
речення не інтонує, логічних пауз чи виразності не дотримується,
використовує допомогу, потребує стимулу у вигляді словесних заохочень, що
підвищує його мовленнєву активність, самостійно працювати не може, потрібен
контроль з боку вчителя.
|
||
Учень дотримується структури висловлювання, композиції, але спостерігаються повтори,
може розкрити тему висловлювання, але не головну думку, частково розуміє причинно-наслідкові
зв'язки, спостерігаються порушення граматичної сполучуваності, речення не
інтонує, спостерігається відхилення від норм орфоепії, намагається
переказувати без використання допомоги, починає виявлятися зацікавленість до
роботи, потребує стимулу до роботи.
|
|||
IV - високий (продуктивний)
|
10
|
Учень дотримується структури висловлювання,
розкриває тему і головну думку, розуміє причинно-наслідкові зв'язки, але
допускає повтори, сам себе намагається контролювати, слідкує за змістом
(послідовність, логічність) висловлювання, спостерігаються аграматизми в
реченнях, речення не інтонує, іноді повторює слова, фрази, допомогу використовує
результативно, намагається працювати самостійно, виявляє інтерес до роботи,
але потребує контролю і стимулу до активізації мовленнєвої діяльності.
|
|
11
|
Структура
висловлювання витримана, учень розкриває тему і головну думку висловлювання,
розуміє і дотримується причин-но-наслідкових зв'язків під час переказу,
намагається розповідати поширеними реченнями, використовує оцінну лексику,
самостійний, активний, але норм орфоепії не дотримується, речення не
інтонує, потребує стимулу до діяльності.
|
||
12
|
Учень дотримується структури висловлювання під час переказу,
правильно розкриває тему й головну думку тексту, розуміє і розкриває
причинно-наслідкові зв'язки, активний, самостійний, дотримується норм
орфоепії, правильно інтонує речення, потребує стимулу - похвали.
|
||
1
9
Немає коментарів:
Дописати коментар