Типи та структура уроків у спеціальній школі

                                              Типи уроків

1. Пропедевтичні ( введення учнів у вивчення складних тем та їх розділів шляхом створення готовності до сприйняття нових знань).
2. Уроки формування нових знань та прийомів діяльності.
3. Уроки вдосконалення нових знань та вмінь.
4. Уроки корекції.
5. Уроки систематизації та узагальнення знань, умінь.
6. Контрольні уроки.
7. Практичні уроки.
8. Комбінований урок.
9. Навчальна екскурсія.
І. Г. Єременко ,, Олігофренопедагогіка”
Київ ,, Вища школа” 1985 рік
Урок формування нових знань та прийомів
діяльності
І. Підготовка учнів до навчальної роботи
  І. Нервово – психологічна підготовка .
  2. Організація дій учнів та робочих місць.
ІІ. Основна частина
   І.   Перевірка домашнього завдання.
 . 2.Спеціальна пропедевтика, орієнтування учнів на попередню діяльність.
   3. Повідомлення мети , завдань уроку.
   4. Первинне сприймання та усвідомлення  матеріалу.
   5. Закріплення та осмислення  нових знань.
   6.Узагальнення та систематизація знань. 
ІІІ. Заключна частина
   1. Підведення підсумків уроку.
   2. Домашнє завдання.
   3. Оцінювання роботи учнів на уроці.
   4. Вказівка на зміст самостійної роботи учнів по закріпленню та збагаченню знань .
   5. Підготовка учнів до перерви.

                                                      ІІ варіант
І. як в І варіанті
ІІ. Основна частина
   1.Пропедевтика і орієнтування.
   2.Первинне сприймання та усвідомлення першої частини навчального матеріалу.
   3.Послідовне сприймання  та усвідомлення послідуючих частин навчального матеріалу.
   4.Закріплення та корекція нових знань. 
ІІІ. як в І варіанті

Урок систематизації та узагальнення знань , вмінь

І. Підготовка учнів до навчальної роботи
  І. Нервово – психологічна підготовка .
  2. Організація дій учнів та робочих місць.
ІІ. Основна частина
1. Перевірка домашнього завдання
2. Спеціальна пропедевтика.
3.Повідомлення теми, завдань уроку.
4.Сприймання знань частинами, поповнення прогалин, уточнення неправильно засвоєних компонентів знань.
5.Систеатизація та узагальнення знань та вмінь учнів.
6.Виконання практичних завдань.
ІІІ. Заключна частина
   1. Підведення підсумків уроку.
   2. Домашнє завдання.
   3. Оцінювання роботи учнів на уроці.
   4. Вказівка на зміст самостійної роботи учнів по закріпленню та збагаченню знань .
   5. Підготовка учнів до перерви.

Урок вдосконалення нових знань та вмінь

І. Підготовка учнів до навчальної роботи
  І. Нервово – психологічна підготовка .
  2. Організація дій учнів та робочих місць.
ІІ. Основна частина
1. Перевірка домашнього завдання
2.Актуалізація опорних знань.
3.Повідомлення теми, завдань уроку.
4.Закріплення та осмислення знань.
ІІІ. Заключна частина
   1. Підведення підсумків уроку.
   2. Домашнє завдання.
   3. Оцінювання роботи учнів на уроці.
   4. Вказівка на зміст самостійної роботи учнів по закріпленню та збагаченню знань .
   5. Підготовка учнів до перерви.

Комбінований урок

І. Підготовка учнів до навчальної роботи
  І. Нервово – психологічна підготовка .
  2. Організація дій учнів та робочих місць. 
ІІ. Основна частина
1. Перевірка домашнього завдання
2.Повторення раніше вивченого.
3.Повідомлення теми, завдань уроку.
4.Підготовка учнів до сприймання нового.
5.Вивчення нового матеріалу.
6.Корегування отриманих знань і вмінь.
7.Закріплення знань та вмінь.
ІІІ. Заключна частина
   1. Підведення підсумків уроку.
   2. Домашнє завдання.
   3. Оцінювання роботи учнів на уроці.
   4. Вказівка на зміст самостійної роботи учнів по закріпленню та збагаченню знань .
   5. Підготовка учнів до перерви.

Примітка:
*    Якщо зміст домашнього завдання пов’язаний з темою даного уроку ,то перевірка виконання його здійснюється перед вивченням нового матеріалу.
*    Якщо домашнє завдання немає зв’язку з новим матеріалом, то перевірка його може бути здійснена в інший період уроку.
*    Повторення раніше вивченого матеріалу здійснюється далеко не на кожному уроці, а в залежності від плану вивчення навчальної теми або розділу .Його доцільно проводити на уроках , менш  завантажених уроках.

 


Немає коментарів:

Дописати коментар