Рецензія
на навчальний посібник «Українська мова.
Прислівник»
вчителя-
дефектолога
комунального
закладу освіти
Жовтоводської
спеціальної загальноосвітньої школи
Стукало Уляни
Іванівни
Навчальний
посібник призначений для вчителів та учнів 8 – 9 класів спеціальних шкіл, шкіл – інтернатів для дітей з порушеннями
інтелектуального розвитку .
Водночас із розвитком основних видів
мовленнєвої діяльності в середніх і старших класах розв’язуються й специфічні
завдання, спрямовані на корекцію відхилень у розвитку. Такими є: порушення
процесів пізнавальної діяльності (сприймання, уяви, пам’яті, уваги, мовлення й
мислення), недорозвиток емоційно-вольової сфери, недостатня розвиненість
артикуляційної моторики, порушення моторики та координації рухів та ін. Саме
тому спеціальним завданням навчального курсу української мови визначено
формування та корекцію зв’язного мовлення, що має відбуватися в тісному зв’язку
з розвитком пізнавальної діяльності дітей, зокрема, сенсорики,
предметно-дієвого, наочно-образного, словесно-логічного, абстрактного мислення,
спостережливості, уваги тощо. Відтак зміст цього навчального предмета, з метою
посилення його компенсаторно-корекційних та розвивальних функцій, має
комунікативно-практичну спрямованість: містить фактичний матеріал, опанування
якого має забезпечити формування комунікативних умінь, конкретизацію в слові
чуттєвого і практичного досвіду учнів, розвиток основних пізнавальних процесів
на предметно-практичній і вербальній основі. Одним із важливих завдань, що
вирішується в середніх і старших класах, є формування загальнонавчальних умінь:
уміння аналізувати, порівнювати, класифікувати, узагальнювати, робити висновки
тощо.
Робота над прислівником - це цілеспрямований процес, що містить
розуміння та узагальнення значення, засвоєння
граматичних ознак, розвиток навичок правильного застосування
прислівників у мовленнєвій діяльності.
Посібник містить теоретичний матеріал,
вправи і завдання творчого, розвиваючого, проблемного, тренувального, ігрового
характеру. Вони розміщені у порядку складності завдань. Пропонований матеріал допоможе вчителям та учням на різних етапах уроку,
може бути використаний у позакласній діяльності. Різноманітні завдання
сприятимуть розвитку спостережливості, мислення, пам'яті на основі
аналітико-синтетичної діяльності, збагаченню словникового запасу
прислівниковою лексикою; адекватному
використанню прислівників у мовленні; розрізненню прислівників від
інших частин мови на основі операцій
порівняння, класифікації, узагальнення, розвитку пізнавальної
активності та пізнавального інтересу під час роботи з прислівниками. Дібрані завдання стануть у нагоді під час підготовки до уроків, зроблять їх цікавими, емоційно збагаченими.
Рецензент: голова методичної ради школи _________ Н.Ю.Лукашова
Немає коментарів:
Дописати коментар