Зразок рецензії на навчальний посібник



Рецензія
на  навчальний посібник «Українська мова. Прислівник»
вчителя- дефектолога
комунального закладу освіти
Жовтоводської спеціальної загальноосвітньої школи
Стукало Уляни Іванівни
      Навчальний   посібник призначений для вчителів та учнів 8 – 9 класів  спеціальних шкіл, шкіл – інтернатів  для дітей  з порушеннями інтелектуального розвитку .
      Водночас із розвитком основних видів мовленнєвої діяльності в середніх і старших класах розв’язуються й специфічні завдання, спрямовані на корекцію відхилень у розвитку. Такими є: порушення процесів пізнавальної діяльності (сприймання, уяви, пам’яті, уваги, мовлення й мислення), недорозвиток емоційно-вольової сфери, недостатня розвиненість артикуляційної моторики, порушення моторики та координації рухів та ін. Саме тому спеціальним завданням навчального курсу української мови визначено формування та корекцію зв’язного мовлення, що має відбуватися в тісному зв’язку з розвитком пізнавальної діяльності дітей, зокрема, сенсорики, предметно-дієвого, наочно-образного, словесно-логічного, абстрактного мислення, спостережливості, уваги тощо. Відтак зміст цього навчального предмета, з метою посилення його компенсаторно-корекційних та розвивальних функцій, має комунікативно-практичну спрямованість: містить фактичний матеріал, опанування якого має забезпечити формування комунікативних умінь, конкретизацію в слові чуттєвого і практичного досвіду учнів, розвиток основних пізнавальних процесів на предметно-практичній і вербальній основі. Одним із важливих завдань, що вирішується в середніх і старших класах, є формування загальнонавчальних умінь: уміння аналізувати, порівнювати, класифікувати, узагальнювати, робити висновки тощо.
      Робота над прислівником  - це цілеспрямований процес, що містить розуміння та узагальнення значення, засвоєння  граматичних ознак, розвиток навичок правильного застосування прислівників у мовленнєвій діяльності.        
     Посібник містить теоретичний матеріал, вправи і завдання творчого, розвиваючого, проблемного, тренувального, ігрового характеру. Вони розміщені у порядку складності завдань.  Пропонований  матеріал  допоможе  вчителям  та учням на різних етапах уроку, може бути використаний у позакласній діяльності. Різноманітні завдання сприятимуть розвитку спостереж­ливості, мислення, пам'яті на основі аналітико-синтетичної діяльності, збагаченню словнико­вого запасу прислівниковою лексикою; адекватному  вико­ристанню прислівників у мов­ленні; розрізненню прислів­ників від інших частин мови на основі операцій   порів­няння,  класифікації,  уза­гальнення, розвитку пізнавальної активності та пізнавального інтересу під час роботи з прислівниками.    Дібрані завдання стануть у  нагоді   під час підготовки до уроків, зроблять їх  цікавими, емоційно збагаченими.

    

              Рецензент:      голова методичної ради школи  _________ Н.Ю.Лукашова   

Немає коментарів:

Дописати коментар