Тестові завдання з української мови.8 клас. У.І.Стукало



Тема :  ЧИСЛІВНИК

І рівень
1. Числівники означають:
   а) ознаку предмета;
   б) число та кількість предметів;
   в) дію предмета.

2. На які питання відповідають числівники:
   а) Який? Котрий? Яка? Коли?
   б) Який? Котрий? Хто?
   в) Який? Котрий? Скільки?

3. За складом числівники розрізняють :
   а) прості;
   б) прості, складні;
   в) дробові.

4. В реченні числівники бувають:
   а) підметом, присудком;
   б) другорядними членами;
   в) головними і другорядними членами.

5. Числівники змінюються :
   а) за родами;
   б) числами;
   в) відмінками.

6. Провідміняй числівники  чотири, сто дев’ять.

7.Запиши арифметичні вирази словами:
   50 – 11 =  39
   65 + 30 =  95

8. Запиши числівники , узгодивши їх з іменниками:
   11 ( кінь ),  50 ( день ), 20 ( корова), 23 ( номер ), 6 ( вівця ).

9. Спиши речення, записуючи числівники словами :
    В 1648 році на річці Жовті Води відбулась битва Богдана Хмельницького з поляками. 8 Березня – Міжнародний жіночий день. 15 лютого у нашій країні будуть відзначати 20 річчя виводу радянських  військ з Афганістану. В 2009 році ми отримаємо атестати про закінчення спеціальної загальноосвітньої школи.

10. Склади 2 складносурядні та 2 складнопідрядні речення з числівниками.
 
  ІІ рівень
1. Числівник – це … … , яка означає … предметів.
2. Числівники відповідають на запитання:
           а) який? котрий? де?
б) який? котрий? що?
в) скільки? котрий?

3. У котрому рядку всі слова записано без орфографічних помилок?
а) п'ятьсот, шість, трох, багато;
б) мільярд, сімдесять, шістсот, сьомий;
в) мільйон, шістнадцять, п'ять, чимало.
4. Запиши речення, узгодивши іменники з числівниками.

    Мама принесла з базару 10 (яйця), 1 (морквини), 2 (кілограми) м'яса. За покуп­ку вона заплатила 119 (гривні).
5 .   Запиши арифметичні вирази словами.

67 - 58 = 9
                                              15 + 5 = 20. 
6. Спиши речення. Числівники записуй словами.            
Хортиця – це найбільший острів на Дніпрі. У довжину він має понад 12 км, а завширшки сягає 2,5 км. Усього ж по Дніпру в межах земель запорозьких козаків було 265 островів.     
Великий Луг простягався вздовж Дніпра на 100 км.
7.  Провідміняй числівники два , одинадцять.
  
 
Тема: ПРИКМЕТНИК
І рівень
1. Прикметник - це... .
2.Прикметник відповідає на питання:
а) Яке? Що? Котрий?
б) Який? Яка? Яке? Які?
в) Скільки? Чий?
3.       Прикметники змінюються :
а) за числами, особами, відмінками;
б) за родами, числами, відмінками;
в) за родами та числами.
4.       В реченні прикметники виступають:
а) головними членами;
б) головними і другорядними членами;
в) другорядними членами речення.
5.       Зміни прикметники, утворивши коротку форму:
Певний -..., ясний - ..., славний -... , повний -... .
6.      Зміни прикметники за родами. Добери до прикметників іменники:
Смачний, сумний, свіжий, мудрий, ввічливий.
7.      Згрупуй близькі за значенням прикметники і запиши:
Ніжний, давній, неосяжний, делікатний, старий, безмежний, видатний, безконечний, визначний, старезний, знатний, пухкий, неозорий, тонкий, видний, безмірний.
8. Спиши речення, вставляючи пропущені слова. Підкресли прикметники.
Визнач рід, число, відмінок прикметників.
Навесні деревце абрикоса зацвітає ... - ... квітом. Воно схоже на дівчину в
....... платті. Здається, ось ось вона зійде з місця і піде в танок.
Та ось промине весна, і в середині літа абрикос пригощатиме своїми ..., ... плодами.
Восени з усіх дерев опадає листя. І з абрикоса облітають ... листочки.
Взимку деревце одягне........ шубку.
А коли вигляне з -за хмар сонце, то здається, що абрикос ...не снігом, а ... камінням. . Дуже ... він!
9. Утвори складні слова (прикметники):
Сині очі, біле волосся, волю любити, добро душі, зле слово

   
 ІІ рівень

1. Прикметник – це …   … , що вказує на …  предмета і відповідає на запитання … ? …? …?...?
  
2. В реченні прикметники виступають     членами речення.

3 . Зміни прикметники, утворивши множину:

    Короткий  - … , сонячний - … ,  мудрий - …  ,  старанний  - …  .

4. Зміни прикметники за родами:

  Порожній - … , …  .
  Щасливий - … , …  .
  Смугастий - …, …  .
   

5. До поданих прикметників добери антоніми:

   Повний  - … .                                Охайний - …  .
    Працьовитий - … .                      Гарний - … .

6. Спиши речення, вставляючи в словах пропущені закінчення. Підкресли прикметники. Визнач  відмінок прикметників.

   Батьківщина – це ласкав… і вимоглив… мати. Матері боляче, якщо її син став поган … людиною – ледач… , лицемірн…, нечесн…, слабодух…, пожадлив…, боязк… .Батьківщині теж боляче, коли ти не  став справжнь… людиною. Тож живи й працюй так, щоб Батьківщина пишалась тобою.
 
  
7. Провідміняй  прикметники :

    дружня ( розмова), широке ( полотно).

8. Утвори  прикметники за допомогою суфіксів  - ськ,  - зьк, - цьк:

   Полтава - …, Запоріжжя - … ,  німець - …, Кавказ - … , Алтай - … .

Тема: ІМЕННИК
І рівень
1. Іменник – це _______  ___________,___________________________.

2. Іменники змінюються за:
а) за родами, числами, відмінками;
б) за числами, особами, відмінками;
в) за родами та числами.

3. Записати 5 іменників, що вживаються тільки в однині,
    5 іменників, що вживаються тільки в множині.

4. Провідміняти іменники:
    Теля - … ( О. в.).                     Берег - … ( Д.в.).
     Брат -   ….( М.в.).                   Радість - …( О.в.).
     Вчителька - .. ( Р.в.).              Ніч - … О.в. )

5. Записати текст, вставляючи пропущені букви . Виправити допущені помилки. Визначити відмінки іменників.

   …І сьогодні  Київ задаровує крас.. золотоверхих  храм…,
архітектур.. будинк… і мост…. Але тобі варто знати, що дуже багато пам’ят… старовин.. не збереглося до наших дн.. . Колись такі прекрасні київські річки, як Либідь, почайна, дарниця , вже давно не милують люд.. своєю крас..
     Найкрасивіша вулиця Києва – хр…щатик. Широкий, просторий , з  зеленими алеям.. каштан.. . хіба можна повірити, що там у сиву давнин.. був глибокий яр, а навколо шумів густий ліс? Яр цей називався Хрещатим. Від його назв.. пішла назва вулиц.. .
6. Утворити і записати імена та по батькові:
  Чоловічі:
А) Сергій, Олексій, Григорій;
Б) Олег, Віталій, Яків.

  Жіночі:
А) Світлана, Ольга, Галина;
Б) Олексій, Віталій, Григорій.
 

 ІІ рівень
1. Іменник – це частина мови , що означає ...предмета і відповідає на запитання … ?або…? …
2. В реченні іменники виступають    або .. членами речення.

3 . Зміни іменники  утворивши множину:

    Ніч   - … , берег  - … ,  слюсар  - …  ,  друкарка  - …  .

4. До поданих іменників добери антоніми:

   Доброта - … .                              Вечір  - …  .
   Старанність  - …                         Спека - … .

5. Провідміняй іменники:
   Оксана Петрівна ,              вчитель.

6. Запиши текст. Підкресли іменники. Визнач  у 1, 2, 3, реченнях  рід, число іменників.
    
Ми господарі нашої природи, і вона для нас комора сонця з великими скарбами життя. Не досить скарби ці охороняти - їх  треба відкривати й показувати. Для риби потрібна чиста вода -   будемо охороняти наші водойми. У лісах, степах, горах різноманітні цінні тварини — будемо охороняти наші ліси, степи, гори. Рибі -   вода, птахові — повітря, звірові — ліс, степи, гори. А людині потрібна Батьківщина. І охороняти природу — значить Батьківщину.

Тема: ДІЄСЛОВО
І рівень
3. Дієслово - це... .
4.Дієслова відповідають на питання:
а) Хто? Що?
б) Який? Яка? Яке? Які?
в) Що робить? Що робив? Що буде робити ?
3.       Дієслова змінюються :
а) за числами, особами або родами, часами;
б) за родами, числами, відмінками;
в) за родами , відмінками.
4.       В реченні дієслова  виступають:
а) головними членами;
б) головними і другорядними членами;
в) другорядними членами речення.
5.       Зміни дієслова, утворивши в майбутньому часі:
Працювати -..., підбадьорити- ..., славити-... , будувати -... .
6. Зміни дієслова за родами.
Смажити - …, …, …..
Їхати - …, …, …. .
   Кохати - …, …, … .

7. . Прочитайте. Допишіть пропущені форми дієслова в однині.
Саджу, садить, ...; слухатиме, слухатимеш, ...; летить, лечу, ...; слухаю, слухаєш, ...; одержуєш, одержує, ...; гратиму, гратимеш, ...; слухаю, слухає, ....
8. .  Прочитайте. Допишіть пропущені форми дієслова у множині.
Садите, садимо, ...; летітимуть, летітимете, ...; прислухаємось,
прислухаються, ...; слухатимемо, слухатимете, ...; гратимуть, гра­тимете, ...; одержують, одержуємо…
9..  Прочитайте. Дієслова поставте в майбутньому часі. Запишіть речення. Підкресліть дієслова.
Навесні дерева-стоять у молодому зеленому вбранні. Парує від весняного сонця земля. Квіти ллють щедро свої пахощі. Скрізь зеленіють поля. Сонце грає, виблискує своїм промінням: м'яко, ласкаво, радісно. Хвилями котяться в повітрі звуки.
    
  ІІ рівень

1.Дієслово – це частина мови, яка означає …  предмета і відповідає на запитання … ? …? …?...?
  
2. В реченні дієслова виступають     членами речення.

3 . Зміни дієслова , утворивши множину:

    Читає   - … , відповідає - … , навчається - …  ,  спускається - …  .

 4. До поданих дієслів добери антоніми:

    Працювати   - … .             Карати  - …  .
    Стояти - … .                      Любити- … .

5. Запиши дієслова за часами в 3 колонки:
       Писатиму, працює, спишу, працювали, засвічу, сходило, буду спус­катися, попрацював, напишу, спустились, зійду, буду працювати, спус­каються, спускатимуться, думаю, будемо писати, писав, спущуся, схо­дитимемо, будуть садити, світитиму, працювало, буду сміятись, смія­тимусь.
6. Спишіть, вставляючи потрібні дієслова:
 1. Дуже важливо (навчити, навчитися) планувати свій час 2. Сестричка вже вміє сама (заплітатися, заплітати). 3. Учні допо­магають шефам (будуватися, будувати) стадіон. 4. Восени море починає (хвилювати, хвилюватися).
7. Спишіть без дужок. Підкресліть дієслова в неозна­ченій формі та слова, після яких вони стоять.
1. Таблицю множення треба (запам'ятав). 2. Щоб будувати, треба (знали). 3. Я хочу (посадив) дерева. 4. Василько буде (допо­може) товаришеві. 5. Ми вже можемо (водив) трактор. 6. У ба­сейні можна (навчуся) плавати. 7. Це правило слід (запам'ятаю). 8. Випускники хочуть (працює) на заводі.
 Тема :  ПРИСЛІВНИК
І рівень
1. Прислівники означають:
   а) ознаку предмет;
   б) число та кількість предметів;
   в) ознаку дії, предмета чи іншої особи.

2. На які питання відповідають числівники:
   а) Який? Котрий? Яка? Коли?
   б) Як? Де? Коли ?В якій мірі?
   в) Хто? Що?

3. Прислівники:
а) змінюються за… ;
б) не змінюються.

4. В реченні прислівники бувають:
   а) підметом, присудком;
   б) другорядними членами;
   в) головними і другорядними членами.

5. Утвори прислівники від даних слів:
    Радісний - ….                  Старанний - ….
    Негаданий - … .              Схвильований - … .
    Зима - … .                        Літо - ….
    Загадка - … .                   Спокій - … .

6. Замініть вислови синонімічними прислівниками.
Лягати разом з курми — ... (лягати рано). Шукати по гарячих слідах — ... (шукати відразу). Надворі, хоч в око стріляй — ... (надворі темно). Працює, як сонна муха — ... (працює повільно). Дав, як кіт наплакав — ... (дав мало).

7. Спишіть, вставляючи замість крапок пропущені букві, при потребі користуйтеся орфографічним словником.
Т...пер,  вч...ра,  с.годні,  вп...ред,  в...с...ни,  ввеч...рі,  щог...дини, здал...ку.
8. Прочитайте текст. Спишіть, розкриваючи дужки.
Я завжди пам'ятаю, як урочисто проводжали в поле плугатарів із раннім плугом. Коли ж вони повертались (у)вечері (до)дому, їх стрічали (на)(пів)дорозі старі й малі. А яка то була радість, коли орач (по)малу виймав тобі з торби шматок за- черствілого хліба і казав, що він од зайця! Це був найкрагший хліб мого дитинства! А хіба не святом ставав той день, коли сам торкався до чепіг і (в)раз проводив свою першу борозну? (За М. Стельмахом).
9. Правильно запиши прислівники:
а)  що/духу, на/гору, десь/інде, на/що;
б) до/нині, за/одно, ані/трохи, на/четверо;
в), по/троху, десь/то, на/совість, чим/дуж;
г) на/низу, на/мить, у/друге, на/диво.
  
ІІ рівень
1. З ряду слів  знайди прислівники:
   Добро, достатньо, вчора, веселитися, сумно, де- не – де,сьогодні, позавчорашній, взимку, по – батькові.

2. Виберіть ті прислівники, Що відповідають змісту.
Запишіть текст.
Петрик відчинив клітку і випустив щиглика. Пташка сіла і на бузку і (голосно, лунко, гучно) заспівала.
Щиглик оселився (недалеко, близько, поруч, поблизу) дому. Він (часто, неодноразово, нерідко) прилітав у Петриків садок. Сяде на бузку і (весело, радісно, утішно) виспівує. Хлопчик з радістю слухав спів знайомої пташки.

3.До поданих на прислівників доберіть антоніми.
вчора        разом
всюди        спочатку
корисно    спереду
 4. Запиши  прислів’я, підкресли прислівники.   
       Восени багач, а навесні прохач.
Гірко поробиш, солодко з'їси.    :
Краще на п'ять хвилин раніше, ніж на хвилину пізніше.
Далі положиш ближче знайдеш.
Вдень блідніє, а вночі ясніє. (Місяць)

5. Запиши по 3 прислівники, які пишуться разом, окремо, через дефіс.

6. Замініть вислови синонімічними прислівниками.
Прийде, як рак свисне — ... (прийде нескоро). Мчати, як стріла — ... (мчати швидко).
 Тема :  ЗАЙМЕННИК 
І рівень
  
1. Займенник вказує:
а) на ознаку предмета;
б) на предмет;
в) на предмет, ознаки, кількість.
2.Займенники відповідають на питання:
а) Хто? Що?
б) Який? Яка? Яке? Які?
в) Хто?

3. Займенники змінюються за:
а) за числами, особами, відмінками;
б) за родами, числами, відмінками;
в) за родами та числами.
4.       В реченні займенники виступають:
а) головними членами;
б) головними і другорядними членами;
в) другорядними членами речення.





Немає коментарів:

Дописати коментар