Пріоритетним питанням
в роботі методичного об’єднання вчителів - предметників спеціальної школи є - підвищення іміджу вчителя
спеціальної школи, іміджу нашого навчального закладу.
Якість, результати навчально-виховного процесу школи залежать передусім від
учителя, його теоретичної підготовки, педагогічної та методичної майстерності.
Підвищенню
фахової підготовки педагогічних кадрів сприяє спеціальна методична робота, яка
збагачує їх педагогічними знахідками, дає змогу молодим учителям оволодівати
педагогічною майстерністю, підтримує в педагогічному колективі дух творчості,
прагнення до пошуку.
Протягом 2016 – 2017 року МО вчителів –
предметників працювало над методичною проблемою « Створення гуманістичного освітнього середовища у
навчально – виховному процесі як чинник успішної соціалізації особистості з
особливими потребами». Система методичної роботи була спрямована на вдосконалення навчально–
виховного та корекційно – відновлювального процесів , сприяння вироблення у
вчителів умінь і навичок самостійної роботи , безперервного підвищення своєї
кваліфікації, вдосконалення педагогічної майстерності, всебічний розвиток
творчих здібностей педагогів, формування у них зацікавленості сучасними науковими
ідеями, дослідницької роботи, впровадження
кращого педагогічного досвіду, вироблення та узагальнення шляхів формування
особистості розумово відсталих школярів з метою забезпечення соціально –
психологічної реабілітації та гармонійного розвитку.
В роботі МО використовувалися
інноваційні форми методичної роботи. Педагоги виявили активність, творчість. Проводився аналіз якості корекційного навчально-виховного процесу з метою
систематичності науково-методичної роботи, визначення її змісту та постійного
удосконалення. Батькам учнів надавалися методичні рекомендації з питань вивчення предметів
інваріантної складової навчального плану школи. Для дітей проводилися учнівські
конкурси , спортивні змагання, втілювалися учнівські проекти.
За підсумками атестації
2016 – 2017 року Лісна Л.М. підтвердила вищу кваліфікаційну категорію та
отримала педагогічне звання « учитель - методист». Таким чином, підвищився
якісний склад учителів, що входять до складу МО :
«Вища» категорія – 5 чол. 83 %
Перша категорія – 1 чол. 17%
«Вчитель - методист» - 3 чол.- 60%.
« Старший вчитель» - 2 чол.- 40 %
Публікації у фахових та педагогічних
виданнях
впродовж навчального року
Автор
|
Назва статті
|
Назва видання, №, сторінки
|
Стукало У.І. , вчитель – дефектолог вищої кваліфікаційної категорії,
учитель - методист
|
«Особливості соціалізації
учнів
з особливими освітніми
потребами в умовах спеціального освітнього закладу»
|
Журнал Видавничої групи «Основа»
«Дитина з особливими потребами. Інклюзивна освіта.
Дефектологія. Корекційна
педагогіка»
№ 2 (26) 2017 - с. 8-11 (сертифікат)
|
Чорнопольський А.В.,
вчитель фізичної культури першої кваліфікаційної категорії
|
Інноваційний урок
«Мандрівка по країнам засновникам видів спорту»
|
Методичний портал (сертифікат)
|
Легур С.Г. , вчитель природознавства та СПО вищої кваліфікаційної категорії
, старший вчитель
|
Журнал «Дефектолог» - буде надруковано
|
Щороку
зростає педагогічна творчість
педагогів школи. Педагогічними
працівниками розроблені авторські програми, посібники, затверджені
методичною радою ДОІППО ( протокол отримано – жовтень 2017) :
Назва програми ,
рік
|
Автор програми
|
Програма з ритміки для учнів 1-6 класів
( 2016 рік )
|
Олійник Н.І., вчитель – дефектолог вищої кваліфікаційної категорії ,
старший вчитель
|
Практичний посібник для
учнів спеціальних шкіл, шкіл - інтернатів для дітей з вадами розумового
розвитку «Задачі на рух» ( розглянуто методичною радою спеціальної школи
протокол № 3 від12.01.16 р.)
|
Лісна Л.М., вчитель математики вищої кваліфікаційної категорії, учитель -
методист
|
У стадії
розробки методичні та навчальні посібники, дидактичні матеріали педагогів, що
будуть представлені на розгляд методичної ради школи у наступному навчальному
році.:
Участь у роботі творчої групи
Учителі
Лісна Л.М. ( керівник творчої групи « Пошук » та Стукало У.І.,
керівник МО готували матеріали:
1. Положення про психолого-медико-педагогічний консиліум комунального закладу освіти Жовтоводської спеціальної загальноосвітньої школи
2. План роботи психолого-медико-педагогічного консиліуму
(ПМПк) на 2016-2017 навчальний рік
3. Методичний посібник «Психолого-медико-педагогічний
консиліум в школі» (до міського семінару директорів, заступників
директорів з НВР та практичних психологів загальноосвітніх навчальних закладів «Психолого-медико-педагогічний
консиліум в загальноосвітньому навчальному закладі»)
На
початку 2016 – 2017 навчального року був створений
блог - портфоліо МО вчителів – предметників https://30063006.blogspot.com.
Мета: підвищення рейтингу закладу у
проведенні методичної, освітницької та креативної діяльності педагогів,
популяризація та поширення педагогічного досвіду, використання ІКТ в
навчально-виховному процесі, використання інформаційних мережних технологій –
блогів – як
сучасних засобів взаємодії освітян у розвитку корекційної освіти.
Завдання блогу:
·
Участь у творенні
єдиного інформаційного освітянського простору.
·
Висвітлення та
поширення досвіду вчителів у галузі
корекційної педагогіки.
·
Взаємодія з
іншими педагогами, обмін досвідом роботи.
За час
існування блогу матеріали педагогів систематично оновлюються, у зручній формі
матеріал поділено на категорії, що дає змогу швидко знайти потрібний матеріал.
Чітко прослідковується робота вчителів над реалізацією завдань по роботі над
методичною проблемою МО « Створення гуманістичного освітнього середовища у
навчально – виховному процесі як чинник успішної соціалізації особистості з
особливими потребами», по впровадженню державного стандарту спеціальної освіти
, відповідно чинним нормативно – правовим документам, корекційна діяльність
педагогів. Блог – портфоліо містить емблему МО, виступи, статті, творчі звіти (
портфоліо) вчителів – предметників, відео матеріали діяльності МО, фотогалерею,
нормативні документи МОН України, в тому числі навчальні програми за новим
стандартом освіти, рекомендації вчителів з корекційної роботи, навчальні та
методичні посібники, розробки уроків, посилання на різноманітні презентації,
матеріали для контролю знань учнів. Періодично оновлюється рубрика ,, Останні
новини’’. Матеріали блогу охоплюють цільову аудіторію освітян, учнів та їх батьків.
Участь у міській методичній роботі
·
Участь педагогів МО:
1. II місце в міському етапі обласного конкурсу на
кращий освітянський блог (номінація «Блог методичного
об'єднання»)- Стукало У.І.;
2. ІІІ місце в міському етапі обласного конкурсу на
кращий освітянський блог (Номінація:колективний блог-блог творчої групи «Пошук»- Лісна Л.М.;
3. Конкурс на
кращий освітянський блог (Номінація- блог вчителя-предметника,
портал «Класна оцінка»)- Лісна Л.М.
·
Участь учнів:
1. Переможці міських змагань з шашок 1 місце – вчитель
2. Учасники міських змагань з міні-футболу 5 місце- вчитель
3.
Учасники конкурсу « Таланти Дніпропетровщини» -
вчитель
Олійник Н.І.
Участь в
обласній методичній роботі:
·
Участь учнів:
1. Учасники обласних змагань «Повір у себе» в м. Дніпро з
баскетболу юнаки 5 місце - вчитель Чорнопольський
А. В.
2. Учасники обласних змагань «Повір у себе» в м. Дніпро з
футболу юнаки 7 місце.
Протягом 2016 – 2017 навч. року МО вчителів – предметників провело 5 засідань
( згідно плану роботи), ряд методичних
заходів:
- педагогічний діалог «Шляхи реалізації навчально
– корекційних завдань уроку, як засобу розвитку особистості через взаємодію
учасників корекційно-педагогічного процесу. Ефективні методи, форми та засоби
корекції недоліків психічних та пізнавальних процесів школярів. »,
- семінар – практикум «Розвиток інтелекту особливих дітей.
Кооперативне навчання на уроках в спеціальній школі: формування світоглядних і
навчальних компетенцій.»,
- аукціон ідей «Втілення принципу інтеграції в сучасній роботі вчителя -
дефектолога».
На високому методичному рівні
пройшов марафон відкритих уроків з використанням ІКТ в навчально – виховному процесі
( відкриті уроки , позакласні заходи) . Учителі відвідували уроки колег,
обмінювались досвідом роботи, приймали активну участь у методичній роботі
школи.
На порталі «Класна оцінка» педагоги поповнили свої блоги:
П.І.Б. вчителя
|
Матеріали
|
Лісна Л.М.
|
|
Стукало У.І.
|
|
|
Педагоги підвищували рівень самоосвіти
шляхом участі у вебінарах,
дистанційного навчання, ознайомленням з матеріалами фахових видань:
Стукало У.І.
·
Дистанційна академія ВГ «Основа»консалтингового центру «Перспектива»:
-
Вебінар «Використання інтерактивних книг в роботі з дітьми з розладами
аутистичного спектру в умовах інклюзивної освіти» Серiя ВГО
№ 1970117- Січень 2017 р. (
сертифікат)
·
Спираючись на передові педагогічні здобутки, опубліковані
на шпальтах журналу « Дитина з особливими потребами. Інклюзивна освіта.
Дефектологія. Корекційна педагогіка» Видавничої групи
« ОСНОВА» ( власна підписка) , підвищувала свій фаховий рівень,
займалася самоосвітою й використовувала
його у своїй професійній діяльності ( сертифікат).
Олійник Н.І.
·
Курси ДОІППО: 2016 рік, підвищена
кваліфікація за фахом «Вчитель –дефектолог та вихователь спеціальних
загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з ООП»
Концептуальною основою інноваційного менеджменту в школі є твердження,
що людина – це саморозвивальна система,
що все пропускає через своє усвідомлення. Тому дуже важливо змінити ціннісні
орієнтири вчителя та стимулювати в педагогічному колективі пошук нових засобів
навчання і виховання учнів, творчий підхід, активність учителів, прагнення їх
до самоосвіти.
Немає коментарів:
Дописати коментар